صادرات مستربچ

Apr 23, 2024
آموزش صادرات
صادرات مستربچ

مستربچ یک محصول میانی در زنجیره صنعت پتروشیمی است که به عنوان مکملی برای مواد تولیدی در واحدهای پتروشیمی استفاده می‌شود. این محصول به پلیمر اضافه می‌شود تا آن را برای کاربردهای مختلف از جمله صنعت بسته‌بندی آماده کند.

مستربچ‌ها انواع گوناگونی دارند که از جمله آن ها می توان به مستربچ شفاف کننده، مستربچ رنگی، مستربچ تمیز کننده، مستربچ مشکی، مستربچ ضد مه گرفتگی، مستربچ سفید، مستربچ ضد حریق، مستربچ لیز کننده، مستربچ آنتی اکسیدانت، مستربچ آنتی بلاک، مستربچ ضد الکتریکسینه ساکن، مستربچ پایدار کننده در برابر اشعه ماوراء بنفش و مستربچ کمک فرآیند اشاره کرد.

ایران، یکی از کشورهای تولیدکننده مستربچ در منطقه است که می تواند این محصول را به بازارهای بین‌المللی صادر کند.

صادرات مستربچ از ایران فرصتی مناسب برای توسعه تجارت بین‌المللی و افزایش درآمد‌های کشور است. تولیدکنندگان مستربچ ایران با تأکید بر کیفیت بالا و قیمت رقابتی قادر به جذب مشتریان جدید در بازارهای جهانی و تقویت حضور خود در صنعت بین‌المللی هستند.

پیشنهاد مطالعه: صادرات مواد معدنی

بهترین کشور برای صادرات مستربچ

استفاده گسترده از پلیمرها در صنایع مختلف از جمله خودروسازی و لوازم خانگی به نوآوری‌هایی که در این صنعت اتفاق افتاده است بستگی دارد. بدون نوآوری در این صنعت توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی امکان‌پذیر نخواهد بود. صنعت مستربچ بیش از 600 شرکت فعال دارد که ظرفیت تولید آن حدوداً ۳.۵ میلیون تن است که 35 شرکت از آن‌ها ظرفیت بیش از ۲۰ هزار تن تولید مستربچ را دارند.

بازارهای صادراتی این محصول کشورهای ترکیه، عراق، چین، امارات، جمهوری آذربایجان و ... است.

بازاریابی برای صادرات انواع مستربچ

صنعت مستربچ در ایران با توجه به تولید بالا و کیفیت مطلوب یکی از صنایع رو به رشد و پرسود در نظر گرفته می‌شود اما برای استفاده کامل از قابلیت‌ها و امکانات این صنعت لازم است  بازاریابی مناسبی در بازارهای جهانی داشته باشیم. یکی از روش های بازاریابی این است که شرکت تولیدکننده مستربچ سایت جذاب و حرفه‌ای داشته باشد. این سایت می‌تواند شامل محتواهای آموزشی، مشخصات فنی، مطالب تخصصی و راهنمایی‌های کاربردی درباره استفاده از مستربچ باشد. همچنین با ایجاد فرم‌های تماس و درخواست نمونه محصول برای کاربران و بازاریابان مستربچ می توان ارتباط مستقیم و سریعتری را فراهم کرد.

بازرگانان و بروکرهای صادراتی متخصص در زمینه تجارت بین‌المللی و توزیع محصولات نیز می‌توانند شرکای کسب و کار شما در بازار جهانی باشند. با همکاری با بروکرهای صادراتی باتجربه می توانید شبکه توزیع مناسبی در کشورهای مختلف راه‌اندازی کنید و بازاریابی و فروش مستربچ را در بازارهای هدف به صورت موثرتری انجام دهید.

از روش های دیگر در این زمینه همکاری با شرکت‌های بازرگانی معتبر در کشورهای هدف است که می‌تواند به شما در ورود به بازارهای خارجی و پیشرفت فعالیت‌های صادراتی کمک کند. این شرکت‌ها با تجربه و دانشی که در این زمینه دارند می‌توانند شما را در بازاریابی، توزیع و فروش مستربچ همراهی کنند.

همچنین اعزام حضوری بازاریابان به کشورهای هدف در زمینه صادرات مستربچ هم می تواند روشی موثر در بازاریابی برای صادرات مستربچ باشد. بازاریابان با تخصص و آشنایی با زبان و فرهنگ کشورهای مقصد می‌توانند به عنوان نمایندگان شرکت شما در بازارهای خارجی فعالیت داشته باشند. آنها می‌توانند روابط تجاری را با مشتریان برقرار کرده و برند و محصولات شما را در بازار جدید تبلیغات و بازاریابی کنند.

در ضمن شما می توانید از روش‌های تبلیغات و بازاریابی مثل رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، مشارکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی استفاده کنید. با استفاده از این روش‌ها برند شما بیشتر معرفی شده و مشتریان جدیدی جذب خواهید کرد در نتیجه فروش شما در بازارهای جهانی بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: روش های حمل و نقل در صادرات

روش های حمل و نقل مستربچ صادراتی

مستربچ یکی از متریال‌های شیمیایی مهم است که برای صادرات آن نیاز به رعایت روش‌های حمل و نقل مناسب داریم. در این رابطه اولین کار مهم این است که مستربچ به‌طور کامل درون بسته‌بندی مناسب قرار گیرد تا در طول حمل و نقل هیچگونه مشکلی رخ ندهد. باید از نور مستقیم خورشید و گرماهای شدید دوری شود تا کیفیت این محصول حفظ شود.

بهتر است از هواپیما برای حمل و نقل موثر مستربچ استفاده کنید. مستربچ‌ها بعد از بسته‌بندی دقیق با هواپیما یا اتوبوس به کشورهای مقصد ارسال می شوند. در عین حال توصیه می کنیم با در چیدمان مستربچ ها دقت داشته باشید آن ها را با دقت طبقه‌بندی و ارسال کنید. این کار باعث حفظ کیفیت محصول شده و موجب بهتر شدن بازار فروش در خارج از کشور نیز می شود.

چگونه در صادرات مستربچ پیشتاز باشیم

تولیدکنندگان داخلی مستربچ  بر کیفیت محصولات تمرکز دارند تا بتوانند محصولاتی تولید کنند که قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را داشته باشد. سود حاصل از تولید مستربچ بسیار بالا است اما معمولا صادرکنندگان این محصول اطلاعات دقیقی درباره سود حاصل از صادرات آن به مردم ارائه نمی‌دهند. با این حال با توجه به تقاضای بازار مستربچ در ایران و جهان می‌توانیم به طور مختصری درباره سود قابل تصور آن آگاهی داشته باشیم. شاید برایتان جالب باشد که بعضی از کشورها سرمایه‌گذاری قابل توجهی در تولید مستربچ خواهند کرد و این صنعت به عنوان یکی از رشته‌های اقتصادی اصلی آن کشورها شناخته خواهد شد.

در ایران تولید مستربچ با بحران‌هایی روبه‌رو است و متأسفانه هیچ مقامی به تولیدکنندگان مستربچ کمک نمی‌کند. در سال‌های اخیر شاهد تعطیلی کارخانه‌های تولیدی مستربچ در سراسر کشور بوده‌ایم که باعث بیکاری بسیاری از کارگران شده و سطح بیکاری در ایران را افزایش داده است. تولید کنندگان  برای اینکه در صادرات مستربچ پیشتاز باشند باید کیفیت محصولات خود را بالا ببرند در زمینه بازاریابی فعال باشند و شبکه‌های توزیع فعالی ایجاد کنند همچنین از تسهیلات صادراتی استفاده کرده و همکاری‌های بین‌المللی خود را توسعه  دهند. با رعایت این موارد و تمرکز بر کیفیت می توانید در بازارهای خارجی رقابت کرده و صادرات خود را افزایش دهید.

پستهای اخیر

صادرات کاشی و سرامیک

May 18, 2024
آموزش صادرات

صادرات چسب کاشی ( پودری )

May 15, 2024
آموزش صادرات

صادرات چسب

May 14, 2024
آموزش صادرات

صادرات پاکت باکس پوچ

May 13, 2024
آموزش صادرات

صادرات کنسانتره آهن

May 12, 2024
آموزش صادرات

صادرات کنسانتره مس

May 11, 2024
آموزش صادرات

صادرات کنسانتره میوه

May 08, 2024
آموزش صادرات

صادرات پودر آب پنیر

May 07, 2024
آموزش صادرات

اصول صادرات دام و طیور زنده

May 06, 2024
آموزش صادرات